Mittareiden vaihto tapahtuu näin
Elvera on teihin yhteydessä vaihtoajankohdan sopimiseksi. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin järjestää pääsy sekä vapaa asennustila vesimittarille sovittuna ajankohtana. Mittarinvaihtotyö kestää noin 20 minuuttia. Kiinteistösi vedentoimitus katkeaa mittarinvaihdon ajaksi.
Vaihtotyö dokumentoidaan valokuvin ja vanha mittari tarkastetaan testauslaitteistolla, jolloin vanhan mittarin perusteella toteutunut laskutus voidaan varmistaa tarvittaessa vielä jälkikäteenkin.
Asentaja tekee käynnin yhteydessä silmämääräisen kuntoarvion kiinteistön vesiliittymälle ja mikäli liittymä on kunnossa, voidaan mittari vaihtaa. Mikäli mittarinvaihto jää tekemättä, asentaja antaa ohjeet tarvittavista kunnostustöistä ja mittarin vaihto siirtyy myöhemmäksi.
Mittarinvaihtokäynnistä ei tule laskua.
Uusi etäluettava vesimittari voi näyttää myös näyttää tältä eli mittareita on kahdenlaisia - yläkuvassa ja tämä alakuvassa näkyvä:
Kun kiinteistöösi on asennettu uusi etäluettava vesimittari
Vedenkulutuksen ja jäteveden laskutus tapahtuu etäluettavan mittarin kuukausittain automaattisesti toimittaman lukeman perusteella.
Mikäli mittarin tiedonsiirto ei ole toiminut suunnitellusti, saat vielä vanhaan tapaan luentakortin. Palveluntuottajamme on tällaisissa tapauksissa sitoutunut kehittämään tiedonsiirtoyhteyksiä.
Kuukausilukemat tulevat sinulle nähtäväksi MinunEnergia-palveluun. Myöhempänä tavoitteenamme on kehittää raportointipalvelua siten, että voit katsoa jokaista tuntia vastaavan kulutuksen MinunEnergia-palvelusta.
Kiinteistön vesiliittymän kunto sekä vesimittarilla olevien venttiilien toimivuus on hyvä tarkistaa vähintään vuosittain.
Pyydämme sinua tarkastamaan mittarin ja siihen liittyvää putkistoa muutamia tunteja mittarinvaihdon jälkeen, ja ottamaan välittömästi yhteyttä mittarin vaihtaneeseen asennusliikkeeseen 029 170 4795 (klo 07:00 ja 15:30 välisenä aikana) tai päivystysnumeroomme 020 690 467, mikäli havaitset vuotoa.