Varaudumme sähkökatkojen varalle viikonvaihteeksi

Etelä-Karjalaan on annettu voimakkaan tuulen varoitus 25.-26.10.
Energiaverkot varautuu syysmyrskyn vaikutuksiin 25.-26.10.
Ilmatieteenlaitoksen sääennusteen mukaan lounaistuuli on Etelä-Karjalan alueella voimakasta perjantai-illasta 25. lokakuuta huomiseen lauantai-aamuun saakka. Tuulen ennustetaan olevan puuskissa yli 15 m/s. Lappeenrannan Energiaverkot varautuu sähköverkon vikojen korjaukseen nostamalla valmiuttaan sääennusteen mukaisesti. Pahimmat syysmyrskyn vaikutukset eivät näytä osuvan Energiaverkkojen toimialueelle, mutta sääennustetta ja tuulen vaikutuksia seurataan tarkasti.

Asiakkailta pyydetään malttia yhteydenotoissa mahdollisten sähkökatkojen alkuvaiheessa. Mikäli sähköt katkeavat, vikapalvelunumeroon 020 690 401 (mpm/pvm) kannattaa soittaa vain, jos tietää vian aiheuttajan, kuten sähkölinjaan nojaavan puun tai katkenneen sähköjohdon. Sähköjen palautumisen kannalta on ensisijaisen tärkeää, että vikapäivystys saa kirjattua ja välitettyä maastoon tiedon vian aiheuttajista ja sijainnista mahdollisimman nopeasti.

Tilaa sähkön häiriöviesti jo hyvän sään aikana

Energiaverkkojen sähköverkon tilaa voi seurata Energian nettisivujen häiriökartalta osoitteesta katkokartta.lreoy.fi. Asiakas voi myös tilata vikakeskeytyksistä tekstiviestitiedotteen online-palvelusta osoitteessa minunenergia.fi.

Tiedotamme tarvittaessa verkkosivustollamme ja somessa

Energiaverkot viestii tarvittaessa sähkökatkotilanteesta ja korjaustoimista verkkosivuillaan ja somekanaviensa Facebookin (facebook.com/lappeenrannanenergiaoy)  ja Twitterin (twitter.com/LREnergia) välityksellä.

Mahdolliset tiedotteet julkaistaan häiriöiden tilannesivustolla lappeenrannanenergia.fi/hairiotilanteet. Syysmyrskyyn varautumiseen on hyödyllistä tietoa ja vinkkejä verkkopalvelussamme

Seuraa sääennustetta ja syysmyrskyn vaikutuksia valtakunnallisesti

Ilmatieteenlaitos päivittää voimassa olevaa säävaroitusta ilmatieteenlaitoksen verkkosivuilla. Valtakunnallista sähköhäiriöiden tilannetta voi seurata viikonvaihteen aikana Energiateollisuuden häiriökartalta.