Varaudumme jälleen voimakkaan syystuulen vaikutuksiin viikonlopun ajaksi

Lappeenrannan Energiaverkot ja Enerva kohottavat valmiutta mahdollisen syysmyräkän aiheuttamien sähkökatkojen varalle.
Lappeenrannan Energiaverkot
Sähkölinja
Ilmatieteenlaitoksen sääennuste varoittaa jälleen, että idän ja kaakon välinen tuuli on vaarallisen voimakasta aamuyöstä 7-10. alkaen. Tuulen nopeus puuskissa voi olla Etelä-Karjalan alueella 20 m/s. Lappeenrannan Energiaverkot ja Enerva ovat varautuneet sähkövikojen korjaukseen nostamalla valmiustilaa ja varaamalla lisäresursseja käyttökeskukseen sekä vikapalveluun viikonvaihteen ajalle häiriönhoitoon. Sääennusteiden päivittymistä seurataan tiiviisti.

Asiakkailta pyydetään malttia yhteydenotoissa sähkökatkojen alkuvaiheessa. Vikapalvelunumeroon 020 690 401 (pmp/pvm) kannattaa soittaa vain, jos tietää vian aiheuttajan, kuten sähkölinjaan nojaavan puun tai katkenneen sähköjohdon. Sähköjen palautumisen kannalta on ensisijaisen tärkeää, että vikapäivystys saa kirjattua ja välitettyä maastoon tiedon vian aiheuttajista ja sijainnista mahdollisimman nopeasti.

Tilaa sähkön häiriöviesti jo hyvän sään aikana

Energiaverkkojen sähköverkon tilaa voi seurata Energian nettisivujen häiriökartalta. Asiakas voi myös tilata vikakeskeytyksistä tekstiviestitiedotteen online-palvelusta osoitteessa minunenergia.fi.

Lue, miten kannattaa varautua myrskyn varalle!

Häiriötilannetta voi seurata netistä

Sähkön häiriötilannetta voi halutessaan seurata Energiaverkkojen omalta sähkön häiriökartalta. Vinkkejä ja neuvoja sähkökatkotilanteeseen saa myös Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme.

Sivustolla on myös ohjeet sähkön häiriötekstiviestien tilaamiseen joko matkapuhelimeen tai sähköpostiin online-palvelumme MinunEnergian kautta.

Tiedotamme tilanteesta verkkosivuilla ja somessa

Lappeenrannan Energiaverkot viestii tarvittaessa sähkökatkotilanteesta ja korjaustoimista säännöllisesti verkkosivuillaan ja somekanaviensa Facebookin (facebook.com/lappeenrannanenergiaoy/)  ja Twitterin (twitter.com/LREnergia) välityksellä.

Seuraa sääennustetta ja myrskyn vaikutuksia valtakunnallisesti

Ilmatieteenlaitos päivittää voimassa olevaa säävaroitusta ilmatieteenlaitoksen verkkosivuilla. Valtakunnallista sähköhäiriöiden tilannetta voi seurata Energiateollisuuden häiriökartalta.