MinunEnergiassa käyttökatko 23.-27.8.

Otamme käyttöön uuden asiakastietojärjestelmän, joka yhdistää samalla veden sähköiset asiointipalvelut MinunEnergiaan.
MinunEnergia kattaa pian ve
Lappeenrannan Energialla otetaan käyttöön uusi moderni asiakastietojärjestelmä viikonvaihteessa 23.-27.8. Käyttöönoton yhteydessä asiakkaiden sähköinen asiointi siirtyy MinunVesi-palvelusta samaan onlinepalveluun kuin sähkön ja lämmön asiointi. Keskitetty asiointikanava kaikille tuotteillemme helpottaa asiakkaan arjen asiointia kanssamme. MinunEnergia on asiakkaidemme käytettävissä 24/7.

Asiakkuusjohtaja Jussi Selenius kertoo, että asiakastietojärjestelmän uudistamista on valmisteltu Energialla reilun vuoden ajan ja käyttöönotto tapahtuu tuotteittain. Asiakkaille näkyvimmät muutokset tapahtuvat nyt:

- Ensimmäisenä uuteen järjestelmään viedään veden asiakastiedot ja siirrymme tässä yhteydessä kahdesta erillisestä online-palvelusta keskitetysti MinunEnergiaan. Tämä helpottaa asiakkaiden arkea, kun meidän kaikkien tuotteiden asiointikanavaan pääsee yksillä ja samoilla tunnuksilla. Kaikkien hyödykkeiden sopimustiedot löytyvät jatkossa yhden palvelun kautta silloin, kun asiakas niitä tarvitsee.

Veden asiakkaille muutos tarkoittaa, että 27.8. alkaen veden mittarilukemat ilmoitetaan MinunEnergiassa. Myös veden sopimustiedot ja kulutusraportit löytyvät jatkossa samasta palvelusta.
- Asiakas kirjautuu MinunEnergiaan tutuilla omilla tunnuksillaan. Mikäli asiakas ei ole vielä käyttänyt MinunEnergiaa, rekisteröinti onnistuu näppärästi nettipankkitunnusten avulla osoitteessa minunenergia.fi, Selenius tarkentaa.

Verkkopalvelussamme lappeenrannanenergia.fi veden palvelujen MinunVesi-linkit muutetaan viimeistään 27.8 aamun aikana. Myös veden onlinepalvelun suora osoite minunvesi.fi ohjataan MinunEnergiaan.
- Vuoden sisällä myös kaukolämmön, maakaasun ja sähköasiakkaiden tiedot viedään uuteen järjestelmään, mutta asiakkaiden asiointiin MinunEnergiassa näiden siirrot eivät vaikuta. Tutut tiedot ja palvelut löytyvät MinunEnergiasta entiseen malliin, vaikka visuaalinen ilme saattaa hieman koko kanavassa kehittyä.

Vuoden 2013 lopulla käyttöönotetusta MinunEnergiasta löytyvät sähkön ja lämmön tuntitason raportoinnit, viikko- ja kuukausitason kulutusraporttien tilausmahdollisuus sähköpostiin, sopimus- ja asiakastietojen ylläpito sekä tarkistaminen sekä sähkön ja lämmön häiriöviestien tilaaminen. Palvelussa voi myös tilata uuden sähkö-, lämpö- ja vesiliittymän tai laittaa niistä tarjouspyynnön selvitettäväksi tekniseen asiakaspalveluumme. MinunEnergiassa on myös asiakkaan Energian ja Energiaverkkojen laskujen arkisto ja sen kautta voi lähettää tarvittaessa yhteydenottopyynnön asiakaspalveluumme. MinunEnergia toimii myös mobiilissa eli kännykällä tai tabletilla.

Uuden asiakastietojärjestelmän käyttöönoton ajan MinunEnergia.fi -palvelu ilmoittaa huoltokatkosta ja tiedotamme palvelun uudelleen avautumisesta verkkopalvelussamme ja somekanavissamme.
- Tarvittaessa asiakas voi laittaa MinunEnergian käyttökatkon aikana viestiä sähköpostitse asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu [at] lreoy.fi tai soittaa tai jättää soittopyynnön 020 690 505 (mpm/pvm).

Asiakaspalvelu Simolantiellä ja palvelunumeromme 020 690 505 ovat perjantaina 23.8. suljettu henkilöstön koulutustilaisuuden vuoksi.

Arvomme 5.9.2019 tilanneiden kesken palkintoja! Lue lisää.