Maakaasun liittymis-, verkkopalvelu- ja myyntiehdot päivittyvät

Maakaasumarkkinat avautuvat Suomessa 1.1.2020.
Maakaasumarkkinat vapautuvat vuoden vaihtuessa.
Vuoden vaihtuessa maakaasun myynti ja verkkopalvelu eriytyvät toisistaan. Maakaasun toimituksesi jatkuu Lappeenrannan Energian asiakkaana normaalisti ja Lappeenrannan Energia on edelleen maakaasun vähittäismyyjäsi. Jatkossa voit halutessasi kilpailuttaa ostamasi maakaasun. Maakaasun verkkopalvelut tulevat edelleen paikalliselta jakeluverkkoyhtiöltäsi eli Lappeenrannassa Lappeenrannan Energiaverkoilta. Asiakaskirje ja uudet ehdot aiheesta ovat tulossa postitse asiakkaille.

Maakaasun kokonaishintaan ei tule muutosta Lappeenrannan Energialla vuoden vaihtuessa, mutta ehdot päivittyvät. Maakaasun myynnin ja verkkopalvelun laskutuksesi hoitaa edelleen yhdellä laskulla Lappeenrannan Energia.

Ehdot päivittyvät

Maakaasumarkkinoiden vapautumisen aiheuttamista muutoksista johtuen Lappeenrannan Energia ja Lappeenrannan Energiaverkot päivittävät kaasun liittymis- ja toimitusehdot vastaamaan Energiateollisuus ry:n suosittelemia liittymis-, vähittäismyynti- ja verkkopalveluehtoja.

Uudet sopimuksiasi koskevat ehdot ovat tämän postitse saamasi saman kirjeen liitteenä ja ne tulevat voimaan 30 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut kirjeen tai kuitenkin aikaisintaan 1.1.2020. Ehtoja sovelletaan sekä uusiin että voimassa oleviin sopimuksiin. Kaasun toimitukseen liittyvät sopimukset säilyvät muutoin ennallaan. Mikäli kuitenkaan et hyväksy uusia ehtoja, sinulla on oikeus irtisanoa sopimuksesi päättymään ennen muutosten voimaantuloa.

Maakaasun kokonaishinta säilyy ennallaan

Siirrymme käyttämään laskutuksessa EU:n vaatimusten mukaisesti maakaasun ylempää lämpöarvoa 1.1.2020. Kaasun ylempi lämpöarvo on 1,1088 kertaa alempi lämpöarvo. Muutos kasvattaa laskutettavaa energiamäärää, mutta energiamäärän kasvu kompensoidaan vastaavalla yksikköhintojen laskulla.

Julkaisemme kaikki asiakastiedotteet aiheesta verkkopalvelussamme osoitteessa lappeenrannanenergia.fi.

Energiavirasto on julkaissut maakaasuasiakkaille oman Energiankuluttajan tarkastuslistan, joka on saatavissa osoitteessa energiavirasto.fi/kuluttajainfo. Tarvittaessa lisätietoja voi kysyä myös asiakaspalvelustamme.