Lappeenrannan Energian tiedottaja Kirsi Ojapelto kertoo, että uuden verkkopalvelun lähtökohtana on asiakkaiden parempi palveleminen.
– Energia-alan digitalisoituessa myös meidän verkkopalvelumme käytettävyys mobiilissa korostuu. Tiedon ja palvelun tulee löytyä käyttäjäystävällisesti – helposti, nopeasti ja kaikilla mahdollisilla päätelaitteilla. Sähköisen asioinnin lisääntyessä kaikilla tahoilla, Energiallakin on jo käytössä erilaisia palveluita kuten MinunEnergia sähkön, lämmön ja veden asiakkaille.
Uudesta verkkopalvelusta löytyvät tutut Energia-konsernin tuotetiedot ja palvelut. Uutta on esimerkiksi Elämää & Energiaa -sivu, joka toimii Energian ajankohtaisten asioiden omana uutishuoneena ja sinne on linkitetty myös kaikki Energian somekanavat. Lisäksi häiriötiedotteet on uusilla sivuilla eritelty omaksi tiedotevirrakseen.
– Toivomme, että asiakas löytää entistä helpommin tiedon meneillään olevasta tuotteen tai palvelutoimituksen katkosta. Kaikille häiriötilanteille karttoineen tilannesivuston osoite on www.lappeenrannanenergia.fi/hairiotiedotteet.
Tiedottaja muistuttaa, että häiriökartalla toimii jatkossakin osoite – katkokartta.lreoy.fi.
Rakentajille ja urakoitsijoille tulossa uusi online-palvelu
Lappeenrannan Energiaverkkojen tekninen asiakaspalvelu on ottamassa onlinepalvelua käyttöön rakentajien ja urakoitsijoiden käyttöön. Vielä toistaiseksi liittymä- ja urakointitilaukset tilataan vanhojen verkkosivujen tutuilla lomakkeilla, mutta viimeistään syksyllä otetaan käyttöön uusi sähköinen palvelu.
– Palvelun linkit näkyvät kehityssivustolla MinunLiittymä-linkkeinä. Kunhan saamme palvelun käyttöön, rakentajat siirtyvät tilaamaan liittymät online-palvelun kautta ja sitä kautta hoituu myös yhteydenpito suoraan asiakkaaseen liittymään liittyvissä asioissa.
Urakoitsijoita helpottaa myös sähköisen asiointikanavan käyttöönotto mittarointi- ja kytkentäpyyntöihin sekä tarvittaviin ilmoitusluontoisiin asioihin.
– Online-palvelut ovat asiakkaidemme käytettävissä 24/7 eikä vain asiakaspalveluidemme aukioloaikoina.
Uuden verkkopalvelun sisältöjen ja sivuston palveluiden osalta kehitystyötä jatketaan aktiivisesti.
– Palautetta ja kehitysideoita saa antaa pienistäkin toiveista verkkopalvelun Kehitysversio-linkistä, Ojapelto kehottaa tarkentaen, että kyseessä on kehitysvaiheessa oleva sivusto vielä syksyyn saakka ja siksi siellä ei vielä kaikkea sisältöäkään ole valmiina.
Lappeenrannan Energia kehittää uutta verkkopalvelua yhteistyössä markkinointitoimisto Roister Marketingin kanssa.