Aiemmin keväällä ilmennyt kaukolämpömittareiden etäluennan ongelma on saatu ratkaistua lähes kaikkien toimimattomien kohteiden osalta. Järjestelmä kirjaa koko etäluennan katkon ajan kulutuksen yhdelle päivälle ja tämän vuoksi asiakkaan kulutusraportissa näkyy yhdelle päivälle korkea kulutuspiikki. Tämä kulutus ei siis ole yhden päivän vaan tuon koko kuulumattoman ajanjakson kulutus, joka pyritään korjaamaan vielä jälkikäteen oikeaksi.
***
Tiedote julkaistu 16.8.2018
Kaukolämmön mittaustiedonsiirrossa on ilmennyt ongelmia kuluneen kevään ja kesän aikana. Mittarit toimivat, mutta niiden lukemat eivät siirry mittaustietojärjestelmäämme. Osassa mittaustietoa välittävistä päätelaitteista on havaittu vika, joka vaatii korjausta.
Tästä johtuen Energiaverkkojen vikaantuneiden mittareiden asiakkaat saavat kaukolämmön lukemalaskun sijaan arviolaskun. Vikaantuneiden laitteiden korjaus on aloitettu ja toivomme saavamme vikaantuneet laitteet vaihdettua mahdollisimman pian.
Lappeenrannan Energiaverkoilta pahoitellaan vikaantuneista laitteista koituvaa haittaa asiakkaille. Tiedotimme kesäkuun alussa vian koskettavan noin 500:aa kaukolämmön asiakasta.
Lisätietoja saa tarvittaessa asiakaspalvelustamme, p. 020 690 505 (mpm/pvm) tai asiakaspalvelu [at] lreoy.fi.
Tiedotetta on päivitetty 16.8.2018, alkuperäinen tiedote julkaistiin 7.6.2018.