Asiakkailta pyydetään malttia yhteydenotoissa sähkökatkojen alkuvaiheessa. Vikapalvelunumeroon 020 690 401 (pmp/pvm) kannattaa soittaa vain, jos tietää vian aiheuttajan, kuten sähkölinjaan nojaavan puun tai katkenneen sähköjohdon. Sähköjen palautumisen kannalta on ensisijaisen tärkeää, että vikapäivystys saa kirjattua ja välitettyä maastoon tiedon vian aiheuttajista ja sijainnista mahdollisimman nopeasti.
Tilaa sähkön häiriöviesti jo hyvän sään aikana
Energiaverkkojen sähköverkon tilaa voi seurata Energian nettisivujen häiriökartalta. Asiakas voi myös tilata vikakeskeytyksistä tekstiviestitiedotteen online-palvelusta osoitteessa minunenergia.fi.
Häiriötilannetta voi seurata netistä
Sähkön häiriötilannetta voi halutessaan seurata Energiaverkkojen omalta sähkön häiriökartalta. Vinkkejä ja neuvoja sähkökatkotilanteeseen saa myös Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme.
Sivustolla on myös ohjeet sähkön häiriötekstiviestien tilaamiseen joko matkapuhelimeen tai sähköpostiin online-palvelumme MinunEnergian kautta.
Tiedotamme tilanteesta verkkosivuilla ja somessa
Energia viestii tarvittaessa sähkökatkotilanteesta ja korjaustoimista säännöllisesti verkkosivuillaan ja somekanaviensa Facebookin (facebook.com/lappeenrannanenergiaoy/) ja Twitterin (twitter.com/LREnergia) välityksellä.