"80 000 sähkösopimusta siirtymässä Väreelle"

Väre ja Kymenlaakson Sähkö (KSOY) yhdistävät voimansa sähkön vähittäismyynnissä.
Väre Oy, Juha Keski-Karhu, toimitusjohtaja,
Lappeenrannan Energian osaomistama Väre Oy on tänään tiedottanut järjestelystä, jossa Kymenlaakson Sähkö Oy:stä tulee Väreen osakas ja Kymenlaakson Sähkö siirtää noin 80 000 sähkösopimusta Väreelle osana järjestelyä. Järjestelyn on määrä astua voimaan 1.1.2024 ja se vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen hyväksynnän.

Kymenlaakson Sähköstä tulee Väreen merkittävä omistaja noin 18 % osuudella ja samalla nykyisten omistajien omistusosuudet muuttuvat vastaavassa suhteessa. Lappeenrannan Energian omistusosuus muuttuu nykyisestä 16,5 prosentista 13,5 prosenttiin.

- Järjestely vahvistaa Väreen asemaa yhtenä Suomen johtavista sähkön vähittäismyyjistä ja tuo yhtiölle leveämmät hartiat kehittää uusia tuotteita ja palveluita asiakkailleen. On hienoa saada Kymenlaakson Sähkön kaltainen sitoutunut omistaja mukaan Väreen omistajajoukkoon kehittämään yhtiöstämme yhdessä entistä vahvempi, Lappeenrannan Energian toimitusjohtaja Arto Nikkanen toteaa.

Väreen nykyisten asiakkaiden sopimukset jatkuvat sellaisenaan ja järjestely ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä.

Lue lisää Väreen tiedotteesta ja asiakkaille suunnaltulta infosivulta Väreen verkkopalvelusta.

Kuvassa yllä: Väreen toimitusjohtaja Juha Keski-Karhu.