Tämä seloste on laadittu 20.9.2019 ja sitä on päivitetty 7.12.2020. Selosteen tiedot perustuvat sivuston ylläpitäjän itsearvioon ja/tai järjestelmätoimittajan arvioon.
Vaihtoehtoiset asiointitavat
Jos et pysty hoitamaan asiaasi verkossa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse soittamalla numeroon 020 690 505.
Lappeenrannanenergia.fi
Lappeenrannanenergia.fi-sivusto on julkaistu 22.9.2018 jälkeen. Nämä tiedot on päivitetty 7.12.2020. Tiedot perustuvat omaan arvioon ja järjestelmätoimittajan arvioihin.
Sivusto vastaa suurilta osin saavutettavuusvaatimuksiin
Sivusto on tehty Drupal-julkaisualustalle, joka on avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmä. Sivuston toteutuksessa on noudatettu WCAG 2.0. tason AA:n ohjeistusta. Kuvaukset ohjeistuksesta
osoitteessa https://www.w3.org/Translations/WCAG20-fi/.
Lappeenrannan Energian yritysviestintä vastaa sivuston kehittämisestä ja ylläpidosta. Sivustolle on tehty saavutettavuustestejä vuoden 2018 ja 2019 aikana. Sivuston sisällöt ja värit on suunniteltu saavutettavuusvaatimusten mukaan. Saavutettavuutta parantavia muutoksia on toteutettu sivustolle vuoden 2019 aikana.
Miltä osin sivuston sisällöt eivät vastaa vaatimuksia?
Sivustolla on joitakin yhteistyökumppaneiden toteuttamia verkkopalvelulinkkejä tai -osioita, esitteitä ja lomakkeita PDF-muodossa, joita ei ole voitu tuottaa toistaiseksi saavuttettavaksi. Kun sivuille lisätään ja päivitetään tietoa, saavutettavuusasiat otetaan huomioon sisältöä julkaistaessa.
MinunEnergia.fi
Minunenergia.fi on julkaistu ennen 23.9.2018. Nämä tiedot on päivitetty 7.12.2020. Tiedot perustuvat järjestelmätoimittajan arvioihin.
Sivusto täyttää WCAG 2.1 – ohjeistuksen A- ja AA-tason kriteerit.
MinunLiittymä.fi ja MinunUrakointi.fi
MinunLiittymä.fi ja MinunUrakointi.fi -online-sivustot ovat julkaistu joulukuussa 2018. Valitettavasti saavutettavuusseloste palveluista on vielä työnalla. Pyrimme päivittämään kuvauksen saavutettavuudesta tälle sivulle tähän kohtaan mahdollisimman pian.
Saavutettavuuspalautteen käsittely
Toivomme, että palvelumme olisivat mahdollisimman monelle saavutettavia. Otamme mielellämme palautetta vastaan ja kehitämme palvelujamme jatkuvasti ja pyrimme takaamaan verkkopalveluidemme saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain mukaisesti.
Palautetta voi lähettää verkkosivujen palautelomakkeen kautta, sähköpostitse asiakaspalvelu [at] lreoy.fi tai postitse Lappeenrannan Energia Oy, PL 191, 53101 Lappeenranta. Palautteet käsitellään asiakaspalvelussa tai konsernipalveluiden yhteisissä palveluissa. Energian asiakaspalvelu seuraa verkkosivujen kautta tullutta palautetta säännöllisesti arkipäivisin maanantaista perjantaihin kello 8.00-16.00.
Selvityspyynnön tai kantelun tekeminen
Etelä-Suomen aluehallintovirasto on lain saavutettavuusvaatimusten toteutumista valvova viranomainen koko Suomessa.
Osoitetiedot:
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
ETELÄ-SUOMEN ALUEHALLINTOVIRASTO
Postiosoite: PL 150, 13101 Hämeenlinna
saavutettavuus [at] avi.fi
kirjaamo.etela [at] avi.fi