Päivystysnumeromme on 020 690 468 (mpm/pvm). Meneillään olevat katkot ja mahdolliset häiriöt lämmönjakelussa on nähtävillä häiriökartallamme.
Tiedotamme jokaiseen kiinteistöön etukäteen huolto- ja kunnossapitotöiden takia tapahtuvista suunnitelluista lämmön jakelunkeskeytyksistä. Keskeytykset ovat yleensä lyhytaikaisia ja johtuvat verkoston huoltotöistä tai uusien asiakkaiden liittämisestä. Tänä aikana lämmitys ja lämmin käyttövesi eivät ole käytössä. Tiedote voi tulla tekstiviestinä tai tiedotteena kiinteistön postilaatikkoon tai oveen.
Suunnittelemattomat keskeytykset johtuvat vikatilanteista, joista pyrimme tiedottamaan mahdollisuuksien mukaan korjaustöiden ohessa häiriötiedotteet -sivulla sekä asiakkaiden käytössä olevalla häiriötiedotteiden tekstiviestipalvelulla.
Mikäli sinun kadullesi ei ole ilmoitettu kaukolämmön jakelukeskeytystä, toimi näin
Yritykset tai taloyhtiössä asuva:
- Ilmoita viasta taloyhtiösi huolto-/isännöintiyhtiöön. Yhtiön huoltomies/isännöitsijä ottaa tarvittaessa yhteyttä Lappeenrannan Energian vikapäivystykseen.
Pientalossa (omakoti-/paritalo) asuva:
- Selvitä mahdollista vikaa vianetsintäkaavion (linkki) avulla. Mikäli et löydä syytä kaavion avulla, ota yhteyttä Lappeenrannan Energian lämmön vikailmoitusnumeroon, josta saat ohjeet jatkotoimenpiteisiin.
Toimi näin lämmön jakelukeskeytyksen sattuessa
Kesäkaudella:
- Pyri rajoittamaan lämpimän käyttöveden käyttöä.
- Kylmää vettä voi käyttää.
Talvikaudella:
- Rajoita lämpimän käyttöveden käyttö vain kaikkein välttämättömimpään.
- Pysäytä kiinteistön ilmastointi, jos se on mahdollista.
- Älä tuuleta huoneistoa katkon aikana.
- Ota käyttövalmiuteen takka tai muu lisälämmitin esim. auton sisätilanlämmitin.
- Käytä huoneiston valaistusta lämmittämiseen.
- Varmista jäätymisarat laitteet kuten kylmävesimittari lisäeristeellä.
- Varmista katkoksen päätyttyä, että kaikki laitteet palautetaan normaalitilaan.