Kaikki mikä liittyy liittymiin

Sähkö-, lämpö- ja vesiliittymät saat saman katon alta.
Lappeenrannan Energia
|
Kaikki liittymät saman katon alta
Tiesitkö? Lappeenrannan Energia tarjoaa henkilö- kuin yritysasiakkaille sähkö-, lämpö- ja vesiliittymät helposti ja kätevästi saman katon alta. Lisäksi MinunLiittymä-onlinepalvelussa voit tehdä tarjouspyynnön liittymästä, tilata uudet liittymät, irtisanoa sen tai tehdä omistajanvaihdoksen – ympäri vuorokauden juuri silloin kun sinulle sopii. Urakoitsijat löytävät kaikki tarvitsemansa liittymäpalvelut urakoitsijoiden omasta online-palvelusta.

MinunLiittymä-palvelun kautta pystyy tilaamaan kiinteistölleen uudet sähkö-, lämpö- kuin vesiliittymät. Voit myös tehdä tarjouspyynnön uudesta liittymästä, joka ei vielä sido sinua mihinkään.

- Tarjous uudesta liittymästä lähetetään erikseen, jonka jälkeen voit tehdä lopullisen tilauksen, teknisen asiakaspalvelun Jenni Ahokas tähdentää. Tilauksen tehtyäsi, voit seurata MinunEnergiassa kätevästi tilauksesi etenemistä ja ylläpidät yhteyksiäsi tilauksesi käsittelijöille. 

Nämä on hyvä olla käsillä liittymää tilatessa

Liittymätilauksen lomakkeella kerrotaan yksityiskohtaisesti, mitä liitteitä tarvitset kunkin liittymän tilausta varten. Mikäli sinulta ei löydy kyseisiä liitteitä, voit ottaa tarpeen vaatiessa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun.

Sähköliittymäntilaukseen on hyvä liittää asemapiirros sekä yli 3x63A kohteista pääkeskuskaavio. Vesiliittymätilausta varten asiakkaan tulee liittää tilaukselle LVI-asemapiirros sekä LVI-piirros, lämpöliittymän tilausta varten tarvitsemme LVI-asemapiirroksen, LVI-suunnitelman sekä yli 1000m³ kohteissa lämmönjakolaitteiden mitoituksen. Lämmön kuvat olisi hyvä toimittaa dwg-muodossa.

Kun kiinteistön omistaja vaihtuu

Kun kiinteistön omistajuus vaihtuu ja liittymät siirtyvät uudelle omistajalle, voi omistajanvaihdon ilmoittaa kätevästi MinunLiittymä-palvelun kautta. Tilaukselle tulee liittää kauppakirja, jossa on maininta liittymien siirtämisestä tai liittymän siirtolomake. 

- On hyvä huomioida, että sähkösopimus tulee tehdä sähkönmyyjän kanssa vielä erikseen, se ei hoidu tämän palvelun kautta, Ahokas muistuttaa. Kun liittymän siirtoilmoitus tehdään sähköisen palvelun kautta, asiakaspalvelu tekee tarvittaessa lämmöstä ja vedestä käyttösopimukset valmiiksi, ja on tarvittaessa asiakkaaseen yhteydessä esimerkiksi vesilukeman vuoksi. Sähkönverkkosopimus muodostuu sähkönmyyjän lähettämän sanoman perusteella.

Liittymän irtisanominen

MinunLiittymän kautta voi irtisanoa liittymäsopimuksen, kun kiinteistön sähkön, veden tai lämmön käyttö päättyy kokonaan.

- Tässä ei siis ole kyse käyttösopimusten päättämisestä vaan koko kiinteistön liittymän irtisanomisesta, jolloin mittaukset tullaan poistamaan ja kohde irrottamaan jakeluverkosta, Ahokas huomauttaa. Pelkän verkkosopimuksen irtisanomisen voi tehdä MinunEnergian kautta, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai omaan sähkönmyyjään. 

Urakoitsijoiden oma online-palvelu

Urakoitsijana voit luoda omat tunnukset urakoitsijan online-palveluun, jonka jälkeen tekninen asiakaspalvelu tarkistaa tarvittavien lupien voimassaolon ja hyväksyy urakoitsijan palvelun käyttäjäksi. Palvelun kautta urakoitsija voi tilata esimerkiksi mittarointeja tai katkoja. Jos tilaukselta puuttuu tarvittavia tietoja tai liitteitä, tekninen asiakaspalvelu palauttaa tilauksen urakoitsijalle täydennettäväksi.

- Palvelun kautta viestiminen on puolin ja toisin vaivatonta ja kaikki tehdyt tilaukset säilyvät tallessa palvelussa, Ahokas sanoo ja lisää: kirjautuneena käyttäjänä tilauksen voi myös tallentaa keskeneräisenä ja jatkaa sitä myöhemmin.

Voit myös halutessasi hoitaa kaikki liittymiin liittyvät asiat kasvotusten: tekninen asiakaspalvelu palvelee arkisin 8-16 osoitteessa Simolantie 18. Urakoitsijoilta otamme kuitenkin tilaukset vastaan mieluiten sähköisen palvelun kautta.

Tilaa Elämää & Energiaa suoraan sähköpostiisi

Tilaa asiakaskirjeemme ja saat kuukausittain ajankohtaiset uutiset ensimmäisenä sähköpostiisi.
Arvomme 13.9.2019 tilanneiden kesken palkintoja! Lue lisää.