Asiakkuus- ja digipalvelujohtajan arki rullaa monipuolisissa ja haastavissa tehtävissä

Lue, millaista seuraajaa me Jussille nyt haemme.
Lappeenrannan Energia
|
Asiakkuus- ja digipalvelujohtajan arki rullaa monipuolisissa ja haastavissa tehtävissä
Haemme Energialle uutta asiakkuuksista ja digipalveluistamme vastaavaa johtajaa. Tehtävää nyt hoitava Jussi Selenius siirtyy 1.4. alkaen konsernimme sisällä tytäryhtiömme Lappeenrannan Energiaverkkojen toimitusjohtajaksi.

Jussi Selenius avaa kaikille nykyisestä työnkuvastaan kiinnostuneille, että tehtävä tarjoaa hyvän ja monipuolisen näköalapaikan energia- ja vesikonsernin johtamiseen ja energiatoimialan digitaalisten palveluiden kehittämiseen. 

- Asiakkuus- ja digipalvelujohtajana vastaan vuodenvaihteessa laajentuneella tehtävänkuvallani konsernin tuotteiden ja palvelujen myynnin, asiakaspalvelujen sekä niiden tukipalvelujen, viestinnän ja tietohallinnon toimintojen johtamisesta. Tiimeissämme on 30 eri alan osaavaa asiantuntijaa. Lisäksi tehtävässä toimitaan konsernimme johtoryhmän yhtenä jäsenenä ja mm. Lappeenrannan Energiaverkkojen hallituksen jäsenenä.

Työssä tehdään tiivistä yhteistyötä erityisesti Energian palvelujen tärkeiden ulkoisten kumppaneihimme ja järjestelmätoimittajien kanssa:

- Asiakkuus- ja digipalvelujen liiketoimintojen johtaminen on esimiestehtävien ohella tänä päivänä laajasti verkostoitunutta yhteistyötä ja yhteistyökumppaneita on useita, kuten esimerkiksi Enerim, Elvera, Ropo Capital ja erilaiset energia- ja vesialan järjestelmätoimittajat.

- Tyypillisesti tämän tehtävän työpäivät koostuvat pääosin sisäisistä palavereista vastuulleni kuuluvien tiimieni kanssa ja osallistun aika monen eri projekti- ja kehitysryhmän toimintaan. Päiviin mahtuu erilaisia asiakastapaamisia ja kokouksia niin ketterästi läsnä kuin etänä. 

Jussi suosittelee tehtävää erityisen lämpimästi henkilölle, joka innostuu aidon asiakasymmärryksen rakentamisesta, sähköisten palvelukanavien ja muiden liiketoimintajärjestelmien jatkuvasta kehittämisestä kuin henkilöstön asiantuntijuuden ja itsensä johtamisen kasvattamisesta. 

- Kotiseudun tekijöinä rakennamme kestävää huomista ja pidämme asiakkaidemme arjen pyörimässä sähkön, kaukolämmön ja veden palveluillamme. Asiakkaita osallistavilla toimintavoillamme luomme aitoa yhteistyötä ja tyytyväisyyttä asiakassuhteisiin.

Haussa haastavista johtotehtävistä kiinnostunut tiimipelaaja

Tulevana esimiehenä Energian toimitusjohtaja Arto Nikkanen kertoo, että Jussin seuraajaksi haetaan henkilöä, jolla on jo kokemusta haastavista johtotehtävistä.

- Meitä etenkin kiinnostaa löytää vahvaa liiketoimintaosaaja, jolla on osaamista niin myynnistä ja asiakaspalvelutyöstä kuin suurten asiakasmassojen palvelemiseen liittyvien prosessien johtamisesta ja digitalisoinnista.

Tehtävään hakevalla on siis hyvä olla jo valmiiksi osaamista tietojärjestelmistä ja tiedolla johtamisesta sekä data-analytiikasta ja älykkäistä oppivista järjestelmistä.

- Tehtävässä yhdistyvät myynti- ja asiakkuusjohtajan sekä CDOn roolit, joten osaaminen ja kokonaisuuksien hallinta molemmista rooleista on tehtävässä eduksi. Myös kokemus energia- tai infra-alalta on tehtävässä hyödyksi, mutta ei välttämätöntä.

Astetta paremmassa asiakkuus- ja digipalvelujohtajan tehtävään tuleva perehdytetään koko energia- ja vesiyhtiön toimintaan.

- Meillä on eteenpäin katsova organisaatio, jolla on selkeä tahtotila olla ratkaisemassa ilmastonmuutosta omalla kotiseudullamme konkreettisesti. Tavoitteemme on olla hiilineutraali energia- ja vesiyhtiö vuonna 2026. Tarjoamme paikasta riippumattoman työn eli joustavan ja modernin tavan työskennellä, joten asuminenkaan paikkakunnalla ei ole välttämätöntä.  

Potentiaalista hakijaa kiinnostaa varmastikin myös kuulla, että tuoreen Energian henkilöstön tyytyväisyyskyselyn tulokset ovat konsernissa korkealla tasolla.

- Tulosten mukaan energialaiset kokevat tässä ajassa oman työnsä entistäkin merkityksellisemmäksi ja yhteistyö lähimpien työkavereiden kanssa sujuu hyvin.

Yhtiössä viime vuonna käyttöön otettu valmentavan toimintakulttuurin malli vahvistaa arjessa sekä tiivistää edelleen tiimien ja yhtiöiden välistä yhteistyötä.

- Meillä on helposti lähestyttävä työyhteisö, johon on helppo päästä mukaan ja joka henkii eteläkarjalaista vieraanvaraisuutta ja rentoutta. Arvojemme mukaisesti olemme yhdessä toistemme ympäristö, meihin voi luottaa varmasti ja toimimme avoimesti. Tähän porukkaan kannattaa tulla mukaan!

Tunnetko olevasi etsimämme johtaja asiakkuus- ja digipalvelujen liiketoiminnoillemme? Tutustu hakuilmoitukseen MPS:n rekrysivulla ja hae tehtävään 22.2.2023 mennessä. 

Tilaa Elämää & Energiaa suoraan sähköpostiisi

Tilaa asiakaskirjeemme ja saat kuukausittain ajankohtaiset uutiset ensimmäisenä sähköpostiisi.