Osallistuimme vuoden aikana aktiivisesti Etelä-Karjalan alueen tapahtumiin. Suurin yksittäinen tapahtuma oli Lappeenrannassa järjestetyt Kalevan Kisat, joissa olimme mukana koko kisaviikonlopun ajan.
Vuoden aikana lähetimme jokainen kuukausi asiakkaillemme sähköisen asiakaskirjeen, joka korvaa ajankohtaisempana ja ympäristöystävällisempänä palveluna aiemmin kahdesti vuodessa julkaistun Elämää & Energiaa -asiakaslehden. Markkinointi suuntautui entistä enemmän sisältömarkkinoinnin suuntaan ja teimme vuoden aikana useita artikkeleita asiakkaiden kanssa yhteistyössä.
Avasimme nykyistä yrityskuvaamme ensimmäistä kertaa videosarjalla, joka sisälsi yritysvideon sekä lyhyempiä videoita palveluistamme. Videoita markkinoitiin somekanavissa ja näyttöjä niille on kertynyt jo yli 1 000 000 kertaa.
Veden asiakastyytyväisyyskysely järjestettiin huhti-toukokuussa 2019. Kysely toteutettiin ensimmäistä kertaa pelkästään sähköisesti. Kokonaisarvosanaksi veden laadulle ja palveluillemme annettiin lähes kiitettävä.
Vuoden 2018 aikana käynnistynyt asiakaspalvelujärjestelmän (APJ) uudistamisprojekti pääsi vuoden aikana kunnolla käyntiin. Ensimmäisessä vaiheessa uuteen järjestelmään rakennettiin veden toiminnallisuudet ja siirrettiin veden asiakastiedot. Käyttöönotto tapahtui vuoden kolmannella neljänneksellä. Käyttöönoton jälkeen MinunEnergia palveli myös veden osalta asiakkaitamme. Järjestelmäprojekti eteni loppuvuoden ajan kaukolämmön ja maakaasun käyttöönottoon sekä valmistautumisella maakaasumarkkinoiden avautumiseen.
Vuoden 2019 lopussa kaukolämmön Vuosihuoltosopimus -palvelun nimeä ja ilmettä päivitettiin Kaukoviisas-palveluksi. Uusia Kaukoviisas asiakkaita tuli mukavasti loppuvuoden aikana pidetyn kampanjan seurauksena.
Työstimme vuoden aikana yritysmielikuvaa, miltä Lappeenrannan Energia näyttää vuonna 2026. Työn lopputuloksena mielikuva voidaan kiteyttää yhteen lauseeseen:
Rakennamme aktiivisesti maakuntaamme kestävää ja puhdasta tulevaisuutta tarjoamalla maailman parasta vettä, älykkään ja turvalliset verkostot sekä vihreää lämpöä.
Jatkossa konsernin kaikki tekeminen pohjautuu ja tukee luotua yritysmielikuvaa.
Sähkön verkkopalvelun, kaukolämmön ja maakaasun hinnat pysyivät edellisvuoden tasolla. Jätevesimaksuja alennettiin vuoden 2019 alusta noin 11%, kun hulevesiverkostojen hallintavastuu siirtyi Lappeenrannan Energiaverkoilta kaupungille. Kaukolämmön osalta hinnoittelu on pysynyt samana jo kuuden vuoden ajan.