Sähkönmyyntisopimukset siirtyvät Väreelle 1.1.2019

Lappeenrannan Energia
|
Tunnistat Väreen tästä logosta.
Lappeenrannan Energia, Jyväskylän Energia, Kuopion Energia ja Savon Voima allekirjoittivat perustamissopimuksen yhteisestä sähkönmyynti- ja energiapalveluyhtiöstä kesäkuussa. Tästä syntyi Väre, juuriltaan paikallinen, mutta kasvutavoitteellaan Suomen suurimpien toimijoiden joukkoon tähtäävä valtakunnallinen energiayhtiö.

Väre aloittaa toimintansa 1.1.2019, jolloin sähkönmyynnin sopimuksesi siirtyy Väreelle automaattisesti ja jatkuu entisellään. Sopimuksen siirtyminen Väreen nimiin ei vaikuta sähköntoimitukseesi eikä vaadi sinulta toimenpiteitä.

Saat laskun tammikuussa Lappeenrannan Energialta. Helmikuusta alkaen sähkön myynnin laskuttajana on Väre Energia Oy, mikä tarkoittaa käytännössä maksun vastaanottajan sekä tilinumeron päivittymistä.

Helmikuusta alkaen sähkönmyynti ja -siirto tulevat kaikille erillisillä laskuilla. Sähkönsiirrosta vastaa edelleen Lappeenrannan Energiaverkot Oy tai paikallinen verkkoyhtiösi.

Ensimmäistä Väreen laskua maksaessa tiedot kannattaakin tarkistaa huolella. Mikäli käytät e-laskua tai suoramaksua, voi muutos edellyttää kuittauksen verkkopankissa tai maksusopimuksen uusimista. Saat tästä ilmoituksen verkkopankkiisi tai viestin uudelta yhtiöltäsi.

Tukenasi 2.1.2019 alkaen on Väreen oma asiakaspalvelu, jonka yhteystiedot julkaistaan loppuvuodesta muun muassa Lappeenrannan Energian verkkosivuilla sekä osoitteesta vare.fi . Ensi kevään aikana saat lisätietoa myös jatkossa käytössäsi olevista Väreen uusista online-palveluista.

Muutokset laskujen maksamisessa

Kaikilla Väreen laskuilla on huomioitava, että maksun vastaanottaja sekä vastaanottajan tilinumero muuttuvat. Ainoastaan yrityksillä, joilla on käytössä sähköinen laskutus, tiedot muuttuvat automaattisesti. Paperi-ja sähköpostilaskut tulevat samoihin osoitteisiin kuten ennenkin.

Suoramaksu- ja e-laskujen osalla toimenpiteissä on pankkikohtaisia eroja. Katso alla olevasta taulukosta, miten sinun tulee oman pankkisi tapauksessa toimia:

Pankkiohje-vareen-muutos-asiakkaalle

Seuraa Energian verkkosivuja ja somekanavia – kerromme niissä Väreestä lisää!

Luethan myös seuraavat artikkelit:

Väreeseen liittyvissä kysymyksissä voit tarvittaessa kääntyä tässä vaiheessa Energian asiakaspalvelun puoleen: 020 690 505 (mpm/pvm)/ ma-pe 8-16 tai asiakaspalvelu [at] lreoy.fi

Tilaa asiakaskirjeemme