Energiavirasto kehottaa ilmoituksen saaneita asiakkaita tekemään uuden sähkönmyyntisopimuksen viipymättä valitsemansa uuden sähkönmyyjän kanssa. Jos asiakas ei tee uutta sähkönmyyntisopimusta, hänen sähköntoimituksensa lähtökohtaisesti päättyy kolmen viikon kuluttua.
Verkkoyhtiöllä on velvollisuus ilmoittaa asiakkaalle myyjästä johtuvasta keskeytyksestä ennen sähkönjakelun keskeyttämistä. Lisäksi verkkoyhtiön on huolehdittava siitä, että kuluttajalle toimitetaan sähköä vähintään kolmen viikon ajan ilmoituksen lähettämisestä. Lappeenrannan Energiaverkot ottaa yhteyttä oman jakelualueensa asiakkaisiin, joiden sähköntoimitus on vaarassa keskeytyä.
Lue Energiaviraston ohjeet Fi-Energyn Voiman ja 365 Hankinnan asiakkaille.
Tee uusi sähkönmyyntisopimus viipymättä
Sähkön toimituksen jatkuminen ja keskeytyksen välttäminen edellyttävät asiakkaan omia toimenpiteitä. Asiakkaan täytyy itse tehdä uusi sähkönmyyntisopimus jonkin sähkönmyyjän kanssa.
Tietoa eri sähkönmyyjien sähkötarjouksista ja -sopimuksista on saatavilla esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämästä sahkohinta.fi -palvelusta. Palvelu on puolueeton ja se sisältää kaikkien sähkönmyyjien yleisesti tarjolla olevat tuotteet. Sähkönmyyjät ilmoittavat tuotetiedot palveluun itse ja vastaavat tietojen oikeellisuudesta. Palvelua ylläpitää Energiavirasto.
Tarvittaessa päivitämme lisätietoja ja -ohjeita tähän tiedotteeseen.
Ystävällisin terveisin,
Asiakaspalvelu
Lappeenrannan Energiaverkot Oy
Lappeenrannan Energia Oy