Remontissa Simolantien sisätilat muutetaan palvelemaan entistä paremmin modernien työskentelytapojen asettamia vaatimuksia, kertoo asiakaspalvelun tiimipäällikkö Sampo Suhonen.
Suhosen mukaan Simolantiellä on vuosien saatossa tehty useita yksittäisiä muutoksia, kuten vanhan autohallitilan muuttamista toimistokäyttöön.
- Olemassa olevat toimistotilat ovat palvelleet hyvin vuosikymmeniä, mutta rakenteet alkavat olla elinkaarensa lopussa. Remontin yhteydessä tilojen ilmettä myös yhtenäistetään.
Remontilla haetaan rakenteiden modernisoinnin ja työskentelyä entistä paremmin palvelevien tilajärjestelyiden lisäksi ennen kaikkea toiminnan tehokkuutta ja sitä kautta kustannussäästöjä.
- Tehokkuutta haetaan mm. keskittämällä toimintoja Mertaniemestä Simolantien toimipisteelle, jonka logistinen sijainti on erinomainen, toteaa asiakkuus- ja digipalvelujohtaja Sami Pesonen.
Suunnitelmien mukaan saneeraus on tavoitteena saada valmiiksi vuoden 2024 loppuun mennessä.
- Kun saneeraus on saatu päätökseen, infoamme siitäkin asiakkaita erikseen ja tulemme remontin jälkeen järjestämään myös avoimet ovet asiakaspäivän ensi vuoden puolella jatkaa Pesonen.
Asiakaspalveluun ei käytännön vaikutuksia
Suhonen korostaa, että asiakaspalvelun saatavuuteen väliaikaisella muutolla ei ole merkitystä, sillä asiakaspalvelu on tänä päivänä muutenkin keskittynyt pääasiassa sähköisiin viestimiin.
Suhonen kehottaa seuraamaan esimerkiksi omaa sähkön ja kaukolämmön kulutusta MinunEnergia-palvelussa.
– Palvelu näyttää selkeää grafiikkaa omasta sähkön ja kaukolämmön käytöstä, mikä auttaa hahmottamaan menekkiä. Sen avulla asiakkaamme voi kiinnittää paremmin huomiota kulutukseen ja näin tehdä myös säästöjä.
Kuten Simolantien asiakaspalvelutiloissa, myös sataman väistötilojen asiakaspalvelupisteellä on mahdollista tarpeen mukaan vierailla myös fyysisesti, kunhan asiointiajan varaa etukäteen.
- Nykyisin fyysisiä vierailuja asiakaspalveluun ei tapahdu välttämättä edes viikoittain. Moni asiakkaistamme on valinnut muut kanavat asioinnille, koska asiointi hoituu niiden kautta, vaikka kotisohvalta.
Olivat kyseessä sitten sähkön, lämmön tai veden sopimus-, lasku- ja kulutusasiat, homma hoituu puhelimella tai tabletilla. Lappeenrannan Energian asiakaspalvelun palvelunumero on 020 690 505.
- Asiakkaitamme palvelevat Lappeenrannan Energian oma paikalliset työntekijät. Vasteaikamme sekä puheluissa että sähköisiin yhteydenottoihin vastaamisessa ovat erinomaisella tasolla, joten näiden kanavien kautta palvelua saa tarvittaessa, eikä pitkiä odotusaikoja tarvitse pelätä, Suhonen vinkkaa.
MinunEnergiassa puolestaan hoituvat muutamalla näpäytyksellä esimerkiksi omien asiakastietojen, kuten yhteystietojen ylläpito. Lisäksi palvelussa voi jakaa käyttöoikeuksia, mikä on kätevää esimerkiksi yritysasiakkaille. Jos MinunEnergia ei ole vielä tuttu, ota se käyttöön täällä.
Suhonen suosittelee lisäksi sähköisen laskutuksen käyttöön ottamista, esimerkiksi e-laskua, jolloin maksutkin hoituvat sujuvasti. Liittymän tilaaminen ja muutokset liittymäsopimuksiin taas onnistuvat MinunLiittymä-palvelussa.
Lappeenrannan Energian verkkosivulla on laajasti tietoa energia- ja vesiyhtiön palveluista, ja siellä asiakkaita palvelee Leo.
– Leo on meidän väsymätön asiakaspalvelijamme eli chatissa asiakkaita neuvova botti. Se ohjaa nopeasti verkkosivuillamme oikeaan paikkaan esimerkiksi lasku-, sopimus-, liittymä- ja vika-asioissa. Leon löytää verkkosivuston oikeasta alakulmasta, josta keskusteluikkuna avautuu.
Lappeenrannan Energia kehittää toimintaa aktiivisesti vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita ja sen tueksi haluamme saada asiakkailtamme jatkuvaa palautetta.
- Mikäli jokin asia palveluissamme kaipaa muutosta, niin kannustamme olemaan rohkeasti yhteydessä meidän suuntaamme. Uusien toiminnan kehitysideoita voimme työstää asiakkaidemme kanssa, vaikka kahvikupillisten äärellä Satamatorilla, päättää Pesonen.
Asiakkuus- ja digipalvelujohtaja Sami Pesonen ja asiakaspalvelun tiimipäällikkö Sampo Suhonen muuttohommissa.
Pysy mukana oman energia- ja vesiyhtiön menossa
Lappeenrannan Energian asiakaskirje on yksi keino pysyä kärryillä oman kotiseudun energia- ja vesiyhtiösi asioissa.
Asiakaskirje saapuu sähköpostiisi kuukausittain. Aiheet vaihtelevat ajankohtaisista sähkö-, lämpö- ja vesiasioista Lappeenrannan Energian jatkuvasti kehittyviin palveluihin.
Tilaa Elämää & Energiaa -asiakaskirje.
Palvelemme sinua sähköpostitse asiakaspalvelu [at] lreoy.fi (asiakaspalvelu[at]lreoy[dot]fi) ja puhelimitse 020 690 505 (mpm/pvm).
Ajanvarauksella toimiva asiakaspalvelumme siirtyy kesäkuussa Lappeenrannan satamaan osoitteeseen Kipparinkatu 1 ja palvelee arkisin kello 8.00–16.00.