MinunEnergia ja muut onlinekanavavamme ovat taas käytössäsi

Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Kiireisessä asiassa otathan yhteyttä puhelimitse.
Lappeenrannan Energia
|
Energian online-kanavissa on käyttökatko 24.-28.4.
Tiedote päivitetty 30.4. kello 9.06: MinunEnergian ja muiden online-kanaviemme käyttökatko päättyi eilisillan aikana ja kanavat ovat avattu taas käyttöön. Palvelemme tänään myös puhelimitse ja sähköpostitse kello 15.00 saakka. Pyydämme asiakkaitamme varautumaan viiveisiin sähköpostivastauksissa, sillä asiakaspalvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut. Kiirellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse.

Tiedote päivitetty 29.4. kello 9.06: MinunEnergian ja muiden online-kanaviemme käyttökatko jatkuu asiakastietojärjestelmän päivityksen vuoksi ainakin tänään keskiviikkona 29.4. Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse ja sähköpostitse. Asiakkaita pyydetään varautumaan viiveisiin vastauksissa, sillä asiakaspalvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut. Kiirellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse.

Tiedote julkaistu 23.4:
Asiakkuusjohtaja Jussi Selenius kertoo, että Energian asiakastietojärjestelmää on uudistettu vaiheittain viime ja tämän vuoden aikana. 

Ensimmäisenä uuteen asiakastietojärjestelmään siirtyivät veden asiakkaat viime vuoden puolella ja tämän vuoden alussa kaukolämmön ja maakaasun asiakkaat. Nyt viimeisenä siirtyvät suurimman asiakasryhmämme, sähkön verkkopalvelun eli sähkönsiirron, asiakkaidemme tiedot. Tämän järjestelmän osan käyttöönoton vuoksi online-kanavissamme on huoltokatko 24.-28.4.

Asiakastietojärjestelmän käyttöönoton ajan online-kanaviemme Minunenergia.fin, Minunliittymä.fin ja Minunurakointi.fin linkit ohjautuvat tälle sivulle tai palvelut ilmoittavat huoltokatkosta. Tiedotamme palvelujen uudelleen avautumisesta verkkopalvelussamme ja somekanavissamme.

- Tarvittaessa asiakas voi laittaa MinunEnergian ja muiden online-kanaviemme käyttökatkon aikana viestiä sähköpostitse asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu [at] lreoy.fi tai soittaa tai jättää soittopyynnön 020 690 505 (mpm/pvm).

Huomioithan myös, että asiakaspalvelun palvelut ovat perjantaina 24.4. suljettu henkilöstön koulutustilaisuuden vuoksi. 

Sähkölaskulta poistuu mittarin lukematieto

Sähkön asiakkaiden näkökulmasta uudistus tuo yhden muutoksen. Sähkön verkkopalvelun laskuilta poistuu mittarin lukematieto.

- Jatkossa laskutamme asiakkaitamme aikasarjaperusteisesti eli mittarin mittaaman ja ilmoittaman tunnittaisen kulutuksen perusteella. Tämä on tuttua jo esimerkiksi kaukolämmön ja maakaasun asiakkaille. Osakkuusyhtiömme Väre laskuttaa myös tuntisarjasta, joten jatkossa esimerkiksi meidän ja Väreen sähkölaskujen pienet eroavaisuudet poistuvat, Selenius tarkentaa.

Sopimuksettoman käyttöpaikan katkaisu nopeutuu

Uuden jäjestelmän käyttöönoton yhteydessä nopeutamme sopimuksettomien sähkönkäyttöpaikkojen katkaisua. Muutoksen toteutuksessa on huomioitu Energiateollisuuden sähkön vähittäismarkkinoiden menettelyohjeistus, jonka mukaan verkonhaltijan on katkaistava sähköt käyttöpaikalta, jolta puuttuu sähkön myyntisopimus. 

Muutos koskettaa erityisesti muuttajia, yksityisiä ja julkisia vuokranantajia, joiden tulee jatkossa huolehtia myyntisopimusten ajantasaisuudesta hyvissä ajoin esimerkiksi vuokralaisen vaihdon yhteydessä.

- Suosittelemmekin muutostilanteessa omistajan tai vuokralaisen olemaan hyvissä ajoin yhteydessä sähkön myyntiyhtiöön, jotta varmistetaan keskeytymätön sähkönjakelu.

 

Tilaa Elämää & Energiaa suoraan sähköpostiisi

Tilaa asiakaskirjeemme ja saat kuukausittain ajankohtaiset uutiset ensimmäisenä sähköpostiisi.