Lemin, Taipalsaaren ja Savitaipaleen laskutus, maksuvalvonta ja maksamiseen liittyvät asiakaspalvelut siirtyvät kunnilta Lappeenrannan Energialle:
- Tämä on Lappeenrannan Energialta ensimmäinen avaus palvelumyynnin osalta kunnille ja kaupungeille. Pystymme tarjoamaan omaa laskutusosaamistamme ja vuonna 2019 uusittua järjestelmää kuntien hyödynnettäväksi. Muutoksella kunnat valmistautuvat myös vesilaitoksen digitalisuuden edistämiseen ja esimerkiksi etäluettavien vesimittareiden asennuksiin tulevaisuudessa. Vesilaitosten asiakkaille muutos näkyy vain pieninä muutoksina veden laskun ja lukeman ilmoituskortin ulkoasussa, kertoo Lappeenrannan Energian asiakkuusjohtaja Jussi Selenius.
Veden toimitukseen liittyvä asiakaspalvelu sekä mittareiden ylläpito- ja huoltotyöt säilyvät kunnilla:
- Näissä asioissa kuntien asiakkaita palvelee edelleen tutut kuntien omat palvelupisteet ja palvelukanavat.
Jatkossa Lemin, Taipalsaaren ja Savitaipaleen kuntien veden asiakkailla on mahdollista käyttää MinunEnergian palveluita sähkön lisäksi myös veden osalta:
- Palveluun voi ilmoittaa suoraan vesilukemat sähköisesti tietokoneella tai älypuhelimella sekä seurata omaa veden kulutustaan.
MinunEnergian avulla asiakkaat voivat seurata kodin, kiinteistön tai mökin energian- ja vedenkulutusta. Palvelussa voi myös vertailla omaa kulutusta muihin talouksiin. Palvelu on maksuton.
Kuntien verkkopalvelut ja yhteystiedot kuntien palvelupisteisiin:
MinunEnergiaan liittyvissä kysymyksissä lisätietoja saat Lappeenrannan Energian asiakaspalveluilta.