Energia 247 lopettaa sähkönmyynnin - jos olet heidän asiakas, toimi näin!

Energiavirasto tiedottaa: Energia 247 keskeyttää sähköntoimituksen.
Lappeenrannan Energia
|
Asiakasneuvoja hoitaa asiakaspuhelua etätöissä.
Energia 247 Oy lopettaa sähköntoimituksensa asiakkailleen 4.12.2021 alkaen taloudellisten vaikeuksien vuoksi. Sähköntoimitus ei katkea, mutta asiakkaiden on tehtävä uusi sähkösopimus uuden myyjän kanssa viipymättä.

Energia 247 keskeyttää sähköntoimituksen asiakkaille, koska yhtiö ei pysty taloudellisten vaikeuksien vuoksi jatkamaan sähkönhankintaa. Energia 247 on sopinut Lumo Energia Oy:n kanssa, että osa yhtiön asiakkaista ja sähkösopimuksista siirtyy Lumo Energialle. Myyjät ilmoittavat sopimuksen siirrosta niille asiakkaille, joita siirto koskee. Muiden asiakkaiden sähkösopimukset päättyvät. Energia 247 on yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden sähkösopimus on päättymässä.

Koska asiakkaiden sähkönmyyntisopimukset päättyvät myyjästä johtuvasta syystä, verkkoyhtiöt huolehtivat sähköntoimituksen jatkamisesta väliaikaisesti. Verkkoyhtiöt lähettävät asiakkaille erillisen ilmoituksen ja toimintaohjeet. 

Energiavirasto kehottaa asiakkaita etsimään välittömästi uuden sähkönmyyjän ja solmimaan tämän kanssa sähkönmyyntisopimuksen. Uusi sopimus on tehtävä viipymättä, koska uusi sähkönmyyjä tarvitsee vähintään 14 vuorokautta sähköntoimituksen aloittamiseen. Jos asiakkaat eivät ole löytäneet uutta sähkönmyyjää kolmen viikon kuluessa verkkoyhtiön ilmoituksen lähettämisestä, Energiavirasto voi päätöksellään siirtää asiakkaat verkkoalueen toimitusvelvollisen sähkönmyyjän asiakkaiksi.

Sähkönmyyntitarjouksia voi vertailla helposti esimerkiksi sahkonhinta.fi-palvelussaLinkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä. Palvelu on Energiaviraston ylläpitämä.

Asiakkailla ei ole oikeutta saada sähköä verkkoyhtiöltä tai Energiaviraston määräämältä myyjältä samalla hinnalla ja ehdoilla, joista he ovat sopineet Energia 247:n kanssa. Jos asiassa ei päästä yksimielisyyteen, ratkaisun tekee Energiavirasto.

Jos saat Energia 247:ltä tai verkkoyhtiöltä ilmoituksen sähköntoimituksen päättymisestä, toimi näin:

  • Etsi pikaisesti uusi sähkönmyyjä 
  • Vertaile sähkönmyyntitarjouksia esimerkiksi sahkonhinta.fi-palvelussa. Ota yhteys sopivaan myyjään. 
  • Tee uusi sähkösopimus viipymättä
  • Uusi sähkönmyyjä tarvitsee vähintään 14 vrk sähköntoimituksen aloittamiseen. Tee uusi sopimus siis viimeistään viikon kuluttua siitä, kun verkkoyhtiö on lähettänyt sinulle ilmoituksen sähköntoimituksen päättymisestä.

Lisätiedot:

johtaja Antti Paananen, puh. 029 5050 013 ja juristit Jani Kostiainen, puh. 029 5050 113 sekä Annagreta Sirén, puh. 029 5050 053, spostit: etunimi.sukunimi [at] energiavirasto.fi (etunimi[dot]sukunimi[at]energiavirasto[dot]fi)
reklamaatiot ja korvauspyynnöt sähkönmyyjälle: Kuluttajaneuvonta, puh. 029 505 3050

Tilaa Elämää & Energiaa suoraan sähköpostiisi

Tilaa asiakaskirjeemme ja saat kuukausittain ajankohtaiset uutiset ensimmäisenä sähköpostiisi.