7.6.2018

​Sähköjen etäkytkennällä joustavaa asiakaspalvelua

Etäluettaviin sähkömittareihin siirtymisen myötä entistä useampaan asuntoon ja muuhun kiinteistöön voidaan kytkeä sähköt ilman asentajan paikalla käyntiä. Etäkytkentä mahdollistaa paremman ja nopeamman asiakaspalvelun esimerkiksi muuttotilanteissa. Etäluettavat mittarit keventävät myös ympäristöpäästöjä, kun vuosittain säästetään satoja ajokilometriä etäluennan ansiosta.
 
Lappeenrannan Energiaverkoilla kaikki sähkömittarit ovat etäluettavia ja lähes kaikki myös etäkytkettävissä. Asiakkaat voivat seurata omaa tuntikohtaista sähkönkulutustaan MinunEnergia -palvelun kautta.
 

Turvallinen sähkön kytkentä

Sähkön myyntisopimuksen tekevä asiakas on ensisijaisesti vastuussa siitä, että hänen käytössään olevat sähkölaitteet eivät aiheuta vaaraa, kun sähköt kytketään sopimuksen alkamisajankodasta lähtien.
 
Turvallisen takaisinkytkennän voi varmistaa ilmoittamalla hyvissä ajoin, kun muuttopäivä on tiedossa. Asiakkaan tulee varmistaa, että kytkentähetkellä liesi tai sähkökiuas ei ole päällä. Lieden ja kiukaan päälle ei saa laittaa muuttotavaroita. Suositeltavaa on myös muidenkin sähkölaitteiden kytkentäjohdon irrottaminen pistorasiasta. Asiakas voi varmistaa tämän käymällä asunnossa ennen sähkösopimuksen alkamispäivää. 
 
Lappeenrannan Energian asiakaspalvelusta pyritään aina varmistamaan turvallinen kytkentä ennen kuin laitetaan kytkentäpyyntö eteenpäin. Se voi tapahtua paikan päällä kasvotusten, puhelimessa tai sähköpostitse. Mikäli turvallista kytkentää ei pystytä varmistamaan asiakkaalta, niin kytkentää ei tehdä, vaan jäädään odottamaan asiakkaan yhteydenottoa, jolloin turvallinen kytkentä saadaan varmistettua.